Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018

ΟΣΕ- Στην υπηρεσία των αναγκών των μονοπωλιακών ομίλων

«Σιδηροδρομική Εγνατία», η εξυπηρέτηση «της εμπορευματικής ροής του λιμανιού του Πειραιά», η διασύνδεση με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης, η «συμβολή του σιδηρόδρομου στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων» είναι ορισμένα από τα «έργα» του κυβερνητικού σχεδιασμού για τον «εκσυγχρονισμό» και την επέκταση του σιδηρόδρομου, που αναφέρθηκαν χτες στη Βουλή τόσο από τον υπουργό Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζη, όσο και τους υποψήφιους για τις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ.

Η σχετική ενημέρωση έγινε στην κοινοβουλευτική Επιτροπή ΔΕΚΟ, τα μέλη της οποίας κλήθηκαν να διατυπώσουν γνώμη για τους προτεινόμενους από τον υπουργό, στις θέσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, Π. Θεοχάρη και Γ. Κακουλάκη, αντίστοιχα.
Μιλώντας στην Επιτροπή, ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης περιέγραψε ανάγλυφα τις προσπάθειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να φέρει σε πέρας τις αξιώσεις της εγχώριας αστικής τάξης για τη γεωστρατηγική της αναβάθμιση, διαδικασία που «περνάει» και μέσα από τη μετατροπή της χώρας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, θυσιάζοντας λαϊκές ανάγκες.

Ανέφερε με έμφαση όσον αφορά τη «σιδηροδρομική Εγνατία» ότι τέλη Φλεβάρη - αρχές Μάρτη «θα είναι έτοιμες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες ίδρυσης κοινής εταιρείας με τη Βουλγαρία», ενώ ετοιμάζεται η υπογραφή σχετικής συμφωνίας και με τη Ρουμανία. Είπε ακόμα ότι το Σεπτέμβρη θα έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροδοτούμενη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη διαδρομή, που θα γίνεται σε 3,5 ώρες, ενώ είναι ενδεικτικό ότι δεν έκανε καμιά αναφορά στο εισιτήριο.

Ο δε νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, αφού αναφέρθηκε στην προσφορά του σιδηρόδρομου στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά και στην ολοκλήρωση της διασύνδεσης στα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης, ξεκαθάρισε ότι «αποτελεί πρώτη μας προτεραιότητα» η διασύνδεση «με τις βιομηχανικές περιοχές» και ότι «ουσιαστικά ο σιδηρόδρομος θα μπορέσει να συμβάλει αποτελεσματικά στο να έχουμε αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, οδηγώντας σε μείωση του κόστους της τάξης του 30% περίπου».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης σημείωσε ότι η πολιτική «απελευθέρωσης» της ΕΕ, που ακολουθεί η κυβέρνηση και σε βάρος του ΟΣΕ, μέχρι τώρα έχει επιφέρει «την κατάργηση περιφερειακών δικτύων με αραίωση των δρομολογίων, την αύξηση επικινδυνότητας αυτών των δρομολογίων με πολλά ατυχήματα που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια λόγω της ελλιπούς συντήρησης, τη μείωση του προσωπικού κατά 50% στον ΟΣΕ, αύξηση των εισιτηρίων και μείωση των μισθών των εργαζομένων έως 45%». Πρόσθεσε ότι «στις 14 Φλεβάρη ανοίγουν οι φάκελοι για τα εργοστάσια συντήρησης και επισκευής, δηλαδή, προχωρά η ιδιωτικοποίηση του πιο νευραλγικού τομέα του ΟΣΕ, που είναι η συντήρηση και η επισκευή του δικτύου και όλων των άλλων αναγκαίων υποδομών του ΟΣΕ». Σημείωσε ότι «τα δίκτυα που λειτουργούν και αυτά που θα γίνουν (σύμφωνα με όσα είπε ο διευθύνων σύμβουλος) είναι ανάγκη των επιχειρηματικών ομίλων να μπορούν να λειτουργήσουν και να διακινήσουν τα εμπορεύματά τους». «Ο λαός, όμως, δεν έχει τίποτα να περιμένει από αυτήν την πολιτική», κατέληξε.

rizospastis