Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2017

Σας παρουσιάζουμε την συμφωνία που προωθεί για τους μηχανοδηγούς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΠΕ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ  ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ;
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Η ΠΕΠΕ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗ;
Όπως θα δείτε και παρακάτω στο κείμενο της ''συμφωνίας''  που κατέθεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και  που προωθεί ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός σε συνεργασία με την εργοδοσία πολλά από τα κεκτημένα των μηχανοδηγών χάνονται ή τροποποιούνται προς το χειρότερο.
Η ηγεσία της ΠΕΠΕ έχει  κάνει προσφυγή στο ΣΕΠΕ για την χορήγηση των ρεπό και των αδειών.Αντί λοιπόν να συζητηθεί και να επιλυθεί  το θέμα των ρεπό και των αδειών ,στο τραπέζι ήρθαν θέματα αμοιβής των χιλιομέτρων , ωρών μηχανοδήγησης ,παραλαβής των ΔΗ και Α/Α και πολλά άλλα..
Η ηγεσία της ΠΕΠΕ μας έχει δώσει δείγματα γραφής με τα κυκλώματα εργασίας στον Προαστιακό και την εντατικοποίηση που αυτά έφεραν  ,με την παθητική στάση της απέναντι στην ιδιωτικοποίηση,με την συνεργασία της και την δουλικότητα της απέναντι στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και τις διοικήσεις του ομίλου.


Το θέμα των ρεπό κατά την άποψη μερικών  επιλύεται με την θεσμοθετημένη κατάργηση του πενθημέρου έναντι αμοιβής 90 ευρω μεικτά για 8 μήνες.(σσ για να προλάβουμε μερικούς  δεν τίθεται καν θέμα αντιτίμου από την πλευρά μας είτε είναι 90 Ε είτε 190Ε ή...Χ ή   Ψ...)
Το δε  θέμα των αδειών  επιλύεται πάλι κατά τη  άποψη τους με την θεσμοθέτηση χορήγησης αδειών από την 1η Ιουνίου!!
Για την εκπαίδευση των βοηθών μηχανοδηγού  απλά να θυμίσουμε ότι αυτή έπρεπε να ξεκινήσει χθες και όσον αφορά την πρόσληψη νέων  μηχανοδηγών να θυμίσουμε ότι υπάρχει  σχετική απόφαση του ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.Δεν καταλαβαίνουμε γιατί αυτά τέθηκαν σε διαπραγμάτευση ενώ πρέπει να γίνουν άμεσα..
Στα υπόλοιπα θέματα που περιλαμβάνει η ''συμφωνία'' για πρώτη φορά θεσμοθετείται  ο ενεργός και ο ανενεργός χρόνος εργασίας σύμφωνα με τις επιταγές της κυβέρνησης.Η στάθμευση ή αναμονή αμαξοστοιχίας θεωρείται ανενεργός χρόνος εργασίας και δεν πληρώνονται οι εφεδρείες!!
Οι ελιγμοί  στα μηχανοστάσια θα πληρώνονται μόνο κατά την εκτέλεση τους.Αυτό σημαίνει οτι ο μηχανοδηγός που απασχολείται στο ΜΑΙ σε υπηρεσία ελιγμών θα λαμβάνει χιλιομετρική αποζημίωση μόνο όταν εγγράφει την κινητήρια μονάδα και για όση ώρα τους εκτελεί κατά παράβαση του σχετικού  άρθρου της σσε και κατ εφαρμογή της σχετικής εγκυκλίου (να θυμίσουμε τι έλεγε η ΠΕΠΕ για την εγκύκλιο των ελιγμών;)
Οι ώρες μηχανοδήγησης προσαυξάνονται κατά μισή ώρα και το διάλλειμα θα δίνεται ανάλογα με την υπηρεσία.(Στην ουσία καταργείται η εγκύκλιος Κουτρουμπά με την οποία είχαμε 5 ώρες μηχανοδήγησης και μισή ώρα διάλλειμα μετά από δυόμισι ώρες συνεχόμενης μηχανοδήγησης.
Στο κείμενο που θα διαβάσετε έχουμε μαρκάρει μερικά μόνο από τα σημεία που ανατρέπουν πολλά για τους μηχανοδηούς και που προδιαγράφουν το μέλλον που έρχεται  αλλά και που  στην περίπτωση που γίνουν αποδεκτά θα μείνουν στην ιστορία της έλξης ως  μαύρη σελίδα .




ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ


Στην Αθήνα σήμερα _____ Νοεμβρίου 2017, έχοντας υπόψη:

α) το από 13/7/2017 Πρακτικό Συμφιλιωτικής Σύσκεψης που συντάχθηκε σε συνέ-χεια του αιτήματος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης Ο.Σ.Ε. κατόπιν του αιτήματος που η τελευταία υπέβαλε με θέμα «Χορήγηση ημερών εβδομαδιαίας ανάπαυσης και ετήσιας άδειας» με το οποίο ζητήθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δια-βουλευτεί με τους εκπροσώπους του Σωματείου προκειμένου να βρεθεί αμοιβαία αποδεκτή λύση, και


β) τη διαβούλευση που έλαβε χώρα σε συνέχεια του ως άνω Πρακτικού


η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.»που εδρεύει στην Αθήνα, Καρόλου 1-3, εκπροσωπούμενη από τον Φίλιππο Τσαλίδη, Διευθύνοντα Σύμβουλο, (εφεξής η Εταιρεία) και η συνδικαλιστική οργάνωση με την επωνυμία «Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης Ο.Σ.Ε.», που εδρεύει στον Πειραιά, οδός Δημοσθ. Ομηρί-δου Σκυλίτση 19, εκπροσωπούμενη από τους κκ. Κωνσταντίνο Γενιδούνια, Πρόεδρο και Βασίλειο Τουρλή, Γενικό Γραμματέα, 

για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της Εταιρείας και για την περαιτέρω ανάπτυξή της κατέληξαν και συμφώνησαν στα εξής: 

1) Η εταιρεία αναλαμβάνει να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να πραγματοποιηθούν:

α) άμεσεςπροσλήψεις νέων μηχανοδηγών,

β) άμεση εκπαίδευση των 21 βοηθών μηχανοδηγού, και

γ) άμεση εκπαίδευση και ενημέρωση όλων των μηχανοδηγών σε όλους τους τύπους των μηχανών έλξης και των υποδομών. 

2) Οι θερινές άδειες του έτους 2018 για το προσωπικό έλξης που εργάζεται επί των αμαξοστοιχιών πέραν του 5ημέρου κατά τα προβλεπόμενα κατωτέρω (όρος 3 της παρόντος) θα δοθούν κατά την χρονική περίοδο μεταξύ 1ης Ιουνίου και 5 Σεπτεμ-βρίου 2018.

3) Λόγω της έλλειψης μηχανοδηγών, οι μηχανοδηγοί θα εργάζονται μέχρι 7 συνεχό-μενες ημέρες και θα λαμβάνουν τουλάχιστον το ήμισυ των δικαιούμενων αναπαύ-σεων σε μηνιαία βάση. Όταν προκύπτει υπηρεσιακή ανάγκη (πχ εκπαίδευση των βοηθών μηχανοδηγών, λήψη των θερινών αδειών, μεγάλος αριθμόςδελτίων ασθε-νείας ή έκτακτων περιστατικών ή/και συμβάντων), επιτρέπεται να εργάζονται και πέραν των 7 συνεχόμενων ημερών και κατά το μέγιστο μέχρι 9 συνεχόμενες ημέρες και να λαμβάνουν τουλάχιστον το ήμισυ των δικαιούμενων αναπαύσεων σε μηνιαία βάση. Στην περίπτωση της υπέρβασης των 7 συνεχόμενων ημερών θα πρέπει να υπάρχει συναίνεση του εργαζόμενου. Οι μηχανοδηγοί της κατηγορίας αυτής θα έχουν τα οικονομικά οφέλη που απορρέουν από την ΣΣΕ (χιλιόμετρα, κλπ). Στους μηχανοδηγούς αυτούς η εργασίαθα κατανέμεται ομοιόμορφα.

4) Όλοι οι Μηχανοδηγοί επί των τρένων (δηλαδή όσοι κάνουν επιβατικά και εμπο-ρικά δρομολόγια, καθώς και ελιγμούς) θα λάβουν από την 1η Ιανουαρίου, έως και την λήξη της ισχύουσας ΣΣΕ, bonus 90 ευρώ ανά μήνα. Η καταβολή θα γίνει άπαξ, με τον μισθό του Μαρτίου 2018.

5) Ο χρόνος παραλαβής και παράδοσης των Δ/Η (ήτοι 90 λεπτά της ώρας συνολικά) θα υπολογίζεται σε 60 τρενοχιλιόμετρα. Ο χρόνος παραλαβής και παράδοσης για τις Αυτοκινητάμαξες (ήτοι 60 λεπτά της ώρας συνολικά) θα υπολογίζεται σε 40 τρενοχι-λιόμετρα.

6) Δεν θα καταβάλεται αποζημίωση στα τρενοχιλιόμετρα της κατηγορίας Δ στα Μη-χανοστάσια στα οποία δεν υπάρχουν κινητήριες μονάδες έλξης για ελιγμούς. Στα Μηχανοστάσια στα οποία υπάρχουν κινητήριες μονάδες έλξης για ελιγμούς, τα τρενοχιλιόμετρα της κατηγορίας Δ θα αποζημιώνονται μόνο εφόσον καταγράφεται το ID κάθε κινητήριας μονάδας έλξης (που χρησιμοποιήθηκε), καθώς και ο χρόνος (που χρησιμοποιήθηκε).


7) Δεν θα καταβάλεται αποζημίωση στα τρενοχιλιόμετρα της κατηγορίας Δ που πραγματοποιούνται εν πορεία (και εν παύσει).

8) Τόπος ανάληψης και λήξης εργασίας του μηχανοδηγού θεωρείται το Μηχανο-στάσιο, σύμφωνα με τις εκάστοτε τοποθετήσεις προσωπικού. Στην περίπτωση μετά-βασης από το Μηχανοστάσιο ανάληψης υπηρεσίας σε άλλο Μηχανοστάσιο (για ανάληψη υπηρεσίας – άνευ υπηρεσίας) δεν θα καταβάλεται χιλιομετρική αποζη-μίωση. Ο χρόνος μετάβασης και επιστροφής θα προσμετράται κανονικά στο ωρά-ριο εργασίας.

9) Ρητά συμφωνείται ότι όσοι μηχανοδηγοί αιτήθηκαν σε συνέχεια του αριθ. 2280/ 17/Τ4/18.7.2017 εγγράφου των ΔΙΚΑΜ/ΔΑΔ να εργάζονται μόνο πενθήμερο, θα εργάζονται πενθήμερο και θα λαμβάνουν τις εβδομαδιαίες αναπαύσεις τους. 


10) Με βάση τα ανωτέρω ο μέγιστος ημερήσιος χρόνος συνεχούς μηχανοδήγησης σε Αυτοκινητάμαξες (Man, R/B, ICAEG) και ηλεκτρο-αυτοκινητάμαξες (Desiro) συμ-φωνείται να μην υπερβαίνει τις 5,5 ώρες, με διάλειμμα μισής (1/2) ώρας το οποίο θα συμφωνείται ανάλογα με τη δομή των υπηρεσιών εργασίας.

11) Όλοι οι Μηχανοδηγοί θα εργάζονται επί των αμαξοστοιχιών (πλην αυτών που είναι εκτός κυρίων καθηκόντων με απόφαση της Υγειονομικής Επιτροπής – σύμφω-να και με τη ΣΣΕ).


12) Τα δύο μέρη δεσμεύονται να εξορθολογίσουν τη διαχείριση του προσωπικού (υπηρεσίες/βαρδιολόγιο).


Συμφωνείται ρητά ότι το παρόν ισχύει από την υπογραφή του έως την 3η Αυγού-στου 2018 και θα εφαρμόζεται λαμβανομένων υπόψη των υπηρεσιακών αναγκών που προκύπτουν από την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας. Μετά την 3η Αυγού-στου 2018, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δύναται να ανακαλέσει ελευθέρως το παρόν ή να το θέσει σε διαβούλευση από μηδενική βάση. Μετά το πέρας της ως άνω ημεροχρονολογίας το παρόν ουδεμία συνέπεια παράγει για αμφότερα τα μέρη. Λεκτέον ότι, σε κάθε περίπτωση, το περιεχόμενο του παρόντος δύναται να τροποποιηθεί με νεώτερη συμφωνία των μερών, άλλως με συλλογική συμφωνία της εταιρείας και της πλέον αντιπροσωπευτικής συνδικαλιστικής οργάνωσης.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΙΝΟΣΕ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΠΕ ΟΣΕ