Δευτέρα, 7 Αυγούστου 2017

Υπογραφές για το έργο που φέρνει πιο κοντά την Πάτρα στην Αθήνα.

Υπεγράφη την Παρασκευή μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και της ιταλικών συμφερόντων τεχνικής εταιρείας GD Infrastrutture SRL η σύμβαση για το έργο "Κατασκευή έργων υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από ΧΘ 113+000 - 123+500 στο τμήμα Ψαθόπυργος - περιοχή Ρίου" (ΑΔ 716).
Η προσφορά της GD Infrastrutture SRL για την υλοποίηση του έργου ανέρχεται σε 96.049.725,14 ευρώ. Ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου ανέρχεται σε 36 μήνες.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, "με το έργο που ξεκινά άμεσα, η ΕΡΓΟΣΕ κάνει ένα μεγάλο βήμα για την ολοκλήρωση της γραμμής Αθήνας - Πάτρας και του συνολικού σιδηροδρομικού διαδρόμου Προμαχώνας/Ειδομένη - Θεσσαλονίκη - Αθήνα/Πειραιάς - Κόρινθος - Πάτρα".
Το έργο συγχρηματοδοτείται με κοινοτική συνδρομή από τον μηχανισμό Connecting Europe Facility (CEF).
Σε επίπεδο αρχικού -πριν από την προσφερθείσα έκπτωση- προϋπολογισμού το Ψαθόπυργος - Ρίο είναι το μεγαλύτερο που έχει υπογραφεί από τον Σεπτέμβριο του 2014, οπότε συμβασιοποιήθηκε η υλοποίηση των υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο Κιάτο - Ροδοδάφνη, αρχικού προϋπολογισμού 273 εκατ. ευρώ, με μέση έκπτωση 17,24%, και με ανάδοχο την ΜΕΤΚΑ.

Δικαστικές περιπέτειες δυόμισι ετών
Το έργο, που αφορά την κατασκευή έργων υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ψαθόπυργος έως την περιοχή Ρίου (χ.θ.113.000-χ.θ.123+500), ανατέθηκε στην Πόρτο Καρράς, μετά τον αποκλεισμό της GD Infrastrutture, που είχε μειοδοτήσει με προσφορά ύψους 86,7 εκατ. ευρώ.


Αιτία του αποκλεισμού ήταν η απουσία από το φάκελο της σφραγίδας apostille (πιστοποιεί τη γνησιότητα ενός εγγράφου, προκειμένου να μπορεί να γίνει δεκτό ως έγκυρο από ξένο κράτος), γεγονός που οδήγησε την ιταλική εταιρεία στην υποβολή ένστασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο.


Το τελευταίο αποφάσισε, με τρεις αποφάσεις του ότι το δ.σ. της ΕΡΓΟΣΕ θα πρέπει να αναθέσει τη σύμβαση στην GD Infrastrutture, το οποίο προχώρησε στη ανάθεση του έργου στην ιταλική εταιρεία.


Ωστόσο, η Πόρτο Καρράς προσέφυγε στο ΣτΕ κατά της απόφασης, με το Ανώτατο Δικαστήριο να απορρίπτει τον Νοέμβριο του 2016 την προσφυγή της Πόρτο Καρράς, η οποία προσέφυγε, εκ νέου, στη δικαιοσύνη.

Από το Κιάτο έως τον Ψαθόπυργο

Το Ψαθόπυργος - Ρίο είναι κομβικής σημασίας για την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου με προορισμό την Πάτρα. Και αυτό δεδομένου ότι, σήμερα, σε προχωρημένο στάδιο, βρίσκεται η κατασκευή από την κοινοπραξία J&P Άβαξ-Άκτωρ-Intrakat της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 71 χλμ., από το νέο Σ.Σ. Κιάτου μέχρι τη Ροδοδάφνη, μετά το σταθμό Αιγίου. Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση της συγκεκριμένης γραμμής θα αποτελέσει αντικείμενο νέας εργολαβίας.

Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της υποδομής νέα διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από τη Ροδοδάφνη Αχαΐας (Χ.Θ. 91+500) έως τον Ψαθόπυργο (Χ.Θ. 113+000) (με ανάδοχο το σχήμα Άκτωρ-J&P Άβαξ - Intrakat) που αφορά την υλοποίηση έργων υποδομής και περιλαμβάνει τη σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5 χλμ.

Στο τμήμα αυτό η προκήρυξη των έργων ηλεκτροκίνησης και επιδομής, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται για την επόμενη χρονιά.

Βέβαια, το ζητούμενο είναι να συνδεθεί η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή με το λιμάνι της Πάτρας, δηλαδή το τρένο να διέρχεται μέσα από τον αστικό ιστό της Πάτρας, έργο που βρίσκεται στη φάση μελετών.

Μετά την ολοκλήρωση των έργων, μέχρι το 2021, εκτιμάται ότι η διαδρομή από την Αθήνα στην Πάτρα, μέσω τρένου, θα διαρκεί μία ώρα και 50 λεπτά.