Σάββατο 9 Ιουλίου 2016

Διαβάστε και ..φρίξτε..Βρήκαν αυξήσεις μισθών και στην ΕΕΣΣΤΥ

Το τελευταίο επεισόδιο διαδραματίστηκε μέσα στην εβδομάδα στους σιδηροδρόμους, πεδίο στο οποίο φαίνεται να ...υπερέχει ο υπουργός Υποδομών. Όπως είναι γνωστό η αποκρατικοποίηση αφορούσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ROSCO (εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού). Παρά το βέβαιο και υψηλό ενδιαφέρον, τελικά εμφανίστηκαν μόνο οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι που τελικά έσωσαν την παρτίδα για το ΤΑΙΠΕΔ.

Το ερώτημα που έμεινε στην αγορά ήταν γιατί δεν εμφανίστηκαν οι υποψήφιοι για τη ROSCO, ιδιαίτερα καθώς η εταιρεία αυτή έχει σίγουρο αντικείμενο και πελάτες (σ.σ. την ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Μια εξήγηση που δόθηκε ήταν ότι οι μνηστήρες της ROSCO περίμεναν να δουν αν θα υπάρξει ανάδοχος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε να κινηθούν και αυτοί. Και σωστά ως εδώ.

Στο παρασκήνιο όμως έχουν συμβεί και άλλα. Τις παραμονές της εκπνοής των προθεσμιών για τους δύο διαγωνισμούς, ο Στέργιος Πιτσιόρλας ζήτησε να μην υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση στην προς πώληση ROSCO. Παρ’ όλα αυτά η σύμβαση υπεγράφη και μάλιστα με ...αυξήσεις. Ήταν άλλη μια κίνηση της πλευράς Σπίρτζη στην προσπάθεια να τορπιλιστούν οι αποκρατικοποιήσεις, όπως αυτές που είχαν προηγηθεί στον ΟΣΕ με τις αλλαγές των διοικητικών συμβουλίων, την προσπάθεια να μην υπογραφούν οι διεταιρικές συμβάσεις για τα τρένα, αλλά και την καθυστέρηση δημοσιοποίησης των οικονομικών στοιχείων.

Τι πρόβλημα δημιούργησε η ανανέωση της σύμβασης με αυξημένες αποδοχές; Απλά οι ενδιαφερόμενοι «πάγωσαν» βλέποντας το ελληνικό κράτος να μην ...αφήνει τις ιδωτικοποιησεις να εξελιχθούν. Επίσης και οι Ιταλοί που πληροφορήθηκαν ότι η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (τοποθετημένη από το υπ. Υποδομών) πρόλαβε και αυτή να δώσει αυξήσεις, έδειξαν ηδη τη δυσφορία τους και διαμήνυσαν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να συνεχίσουν με τις διεταιρικές συμβάσεις συντήρησης των τρένων.

Στο νέο... φουρνέλο της πλευράς Σπίρτζη (στο ΤΑΙΠΕΔ θα τρέχουν αρκετές μέρες να σώσουν την κατάσταση και να ξαναφέρουν όρθια τη ROSCO σε νέο διαγωνισμό) ο Πιτσιόρλας απάντησε με ...μαεστρία χτυπώντας αλλού.
economy365.gr