Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

Σε μακρύ τούνελ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ΣΕΝΑΡΙΑ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΕΝΑ.
Θολό είναι το τοπίο στην υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για τους διαγωνισμούς πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, που έληγε στις 31 Μαΐου, μετατέθηκε για τις 22 Ιουνίου ύστερα από απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ, αλλά την ίδια ώρα αρχίζει να σφίγγει ο κλοιός γύρω από τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, καθώς αποκτά έναν ακόμη ανταγωνιστή στις εμπορευματικές μεταφορές.
Μετά τη Rail Cargo Logistics Goldair, κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηρόδρομων με την ελληνική εταιρεία Goldair, ετοιμάζεται και δεύτερη ιδιωτική εταιρεία εμπορευματικών μεταφορών να λάβει το πράσινο φως για να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα.


Οι Κινέζοι ετοιμάζουν νέα εταιρεία

Πρόκειται για την ε­ταιρεία Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD, η οποία ιδρύθηκε τον περασμένο χρόνο με έδρα στο Λονδίνο με σκοπό την είσοδό της στην ελληνική αγορά εμπορευματικών μεταφορών. Η εταιρεία έχει καταθέσει αίτημα στην αρμόδια ρυθμιστική αρχή και σύντομα θα αυξηθούν σε δύο οι ιδιώτες που θα έχουν αποκτήσει άδεια για την εκτέλεση εθνικών και διεθνών εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το γεγονός ότι η πρώτη φάση του διαγωνισμού ολοκληρώθηκε δίχως την παρουσία της Cosco στη λίστα των επίσημων ενδιαφερομένων για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, παρότι οι Κινέζοι φάνταζαν φαβορί, μετά μάλιστα και την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ, χαμήλωσε, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, τον πήχη των προσδοκιών στην υπόθεση εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το μόνο νέο σχήμα που συμμετέχει στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης είναι η ιταλική εταιρεία Trenitalia, καθώς οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD) και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετείχαν και στον προηγούμενο διαγωνισμό που κηρύχθηκε άγονος. Στοιχείο άλλο που εντείνει την αβεβαιότητα για την εξέλιξη της υπόθεσης είναι ότι ακόμη δεν έχει προχωρήσει η υπογραφή των διεταιρικών συμβάσεων με τη ΓΑΙΑΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, που αποτελεί προϋπόθεση για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, και η διοίκηση δηλώνει άγνοια σε σχέση με το πότε θα μπουν οι υπογραφές.
Ολα αυτά συμβαίνουν υπό την απειλή της Κομισιόν για ανάκτηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων ύψους 750 εκατ. ευρώ εφόσον η εταιρεία παραμείνει στο Ελληνικό Δημόσιο, και μοιραία επανέρχεται στο προσκήνιο το σενάριο να πτωχεύσει η ελληνική εταιρεία σιδηροδρόμων και να τεθεί σε εκκαθάριση.
 ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ