Κυριακή 31 Μαΐου 2015

Τα ρεπό που πληρώνονται στον ΟΣΕ είναι ικανά για νέες προσλήψεις


Συνέντευξη στο «Πρώτο Θέμα» παραχώρησε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.
Σε ερώτηση για το σιδηρόδρομο απάντησε ότι θα μπορούσε να συγχωνευτεί το Αττικό Μετρό με την ΕΡΓΟΣΕ, αλλά όχι σε αυτή τη φάση.
Επίσης, υποσχέθηκε πρόσληψη, όσων είχαν απολυθεί από τους εποπτευόµενους φορείς (ΕΡΓΟΣΕ, Αττικό Μετρό, κ.ά.), µε βάση το νοµοσχέδιο Κατρούγκαλου, υποστηρίζοντας ότι «τα ρεπό που πληρώνουµε στον ΟΣΕ είναι τόσο πολλά (περίπου 1 εκατ. ευρώ ετησίως), που θα µπορούσαν να δικαιολογήσουν τους µισθούς, εάν κάναµε εκατοντάδες προσλήψεις».

-Δημοσιογράφος: Το τελευταίο διάστηµα ξαναζεσταίνεται το σενάριο συγχώνευσης κάποιων εποπτευόµενων φορέων όπως της ΕΡΓΟΣΕ µε Αττικό Μετρό κ.α. Είναι ρεαλιστικό αυτό το σχέδιο;
-Χρ. Σπίρτζης: Είναι, αλλά όχι σε αυτή την φάση. Πρέπει να ξαναδούµε τη δοµή των εποπτευόµενων φορέων, αλλά και του ίδιου του υπουργείου, µε σκοπό την αποτελεσµατικότερη και την ορθολογικότερη λειτουργία.
Θα σας φέρω ένα παράδειγµα. Το υπουργείο αυτό έχει υπο την εποπτεία του τις µεταφορές, τις τηλεπικοινωνίες και τα δηµόσια έργα. Δεκατρία χρόνια δεν µπορεί να συνεννοηθεί ο σιδηρόδροµος, µε τη Γενική Γραµµατεία Δημοσίων Έργων, για τα σηµεία όπου τέµνεται ο σιδηρόδροµος µε οδικά έργα, ώστε να ξεπεραστούν εµπόδια που δηµιουργούνται στις παραχωρήσεις.
Άλλο παράδειγµα είναι ότι υπάρχουν γενικές διευθύνσεις στο υπουργείο µε έναν διευθυντή, έναν αναπληρωτή διευθυντή, αλλά κανέναν υπάλληλο! Έχουµε επίσης τον διαµελισµό πολλών εταιρειών στον σιδηρόδροµο - 5 - 6 φορείς - µε πολλές συµβάσεις µεταξύ τους, στην προσπάθεια κατάτµησης του σιδηροδροµικού έργου και των υποδοµών του.
Να σας αναφέρω επίσης ότι τα ρεπό που πληρώνουµε στον ΟΣΕ είναι τόσο πολλά (περίπου 1 εκατ. ευρώ ετησίως), που θα µπορούσαν να δικαιολογήσουν τους µισθούς, εάν κάναµε εκατοντάδες προσλήψεις.
Με αυτή τη δοµή έχουν απαξιωθεί πολλοί κρίσιµοι τοµείς, σε ό,τι αφορά υλικοτεχνική υποδοµή και στελεχειακό δυναµικό. Αυτά δεν είναι ούτε αποτελεσµατική, ούτε λειτουργική διοίκηση.
Αµεσα, πάντως θα δείτε παρεµβάσεις στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπου και για εθνικούς λόγους θα προχωρήσει ο διαγωνισμός για την πρόσληψη 32 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ενώ προωθείται και η πρόσληψη όσων είχαν απολυθεί από τους εποπτευόµενους φορείς -ΕΡΓΟΣΕ, Αττικό Μετρό κ.ά.-, µε βάση το νοµοσχέδιο Κατρούγκαλου.